25.10.07

Paiva 27: KL ---> Langkawi saaret

Pitkä päivä taas takana, mutta selvittiinpäs tänne paratiisiin. Tosin pimeetä oli kun tultiin, joten huomennä vasta näkee onko tämä paratiisi ollenkaan :) Aamulla herätyskello pärähti soimaan klo 7.30. ja siitä sitten vaatteet päälle, loput kamat kasaan ja aamupalalle. Klo 8.30 sit kirjuduttiin ulos meidän majapaikasta siinä toivossa, että joskus vielä tullaan sinne uudestaan. Otettiin siitä kadulta taksi Puduruayn bussiasemalle. Asemalla sitten jonotettiin hetkinen ja yritettiin saada selville, miltä laiturilta meidän bussi lähtee. Meinas mennä hermot, kun bussin lähtöön oli 5 minuuttia ja jono infotiskille ei ollut liikkunut yhtään 20 minuutin sisällä...Perttu kävi sitten kysymässä lipunmyynnistä tästä asiasta ja tämä lipunmyyjä sitten kävi siitä infosta kysymässä nopeesti sen laiturin numeron. Laituri 10 oli ihan siinä meidän vieressä, ei ollut kuin kävellä rappuset alas ja sitten piti vain etsiä pienen hahuilun jälkeen oikea bussi. Lippija näyttämällä eräs bussikuski nappasi meidät kyytiinsä. Bussissa luki kyllä ihan eri paikannimi minne me olimme menossa. Käytiin vielä varmistamassa, että oliko bussi varmasti oikea ja kuski vaan sanoi "Jeah jeah, you just sit there"...ok...

No päästiin lähtemään bussiasemalta vieläpä melkein aikataulussa (bussi lähti noin 10 minuuttia myöhässä). Taitettiin matkaa 20 minuuttia, kun sitten bussi saapui toiselle asemalle ja kuljettaja hätisti ulos kaikki Kuala Perlikseen menijät mukaanlukien meidät. Taas hoomoilasina otettin vaan kamat autosta ja jäätiin siihen seisoskelemaa. Kukaan ei oikein tuntunut tietävän mitä seuraavaksi tapahtuu. Jonkun ajan päästä tämä hätistelijä-kuski tuli sanomaan meille, että jatkamme matkaa toisella bussilla. Valitettavaa oli se, että tämä meidän bussi oli 2 tuntia myöhässä…noh, eihän siinä auttanut muu kuin odottaa..Kuala Perliksessä olisimme klo 18.00 ja viimeinen lautta Langkawi saarille lähtee klo 19.00, joten toivottavasti keretään..

Uusi bussimme saapui vähän ennen odotettua aikaa ja pääsimme lähtemään melko nopeasti liikenteeseen. Palvelu on ehkä vähän heikohkoa tuon bussi jutun kanssa, kun niin huonosti informoidaan matkustajille muutoksista, mutta onneksi bussit on sentään ihan hyviä, tilavat istuimet ja ilmastointi ja muutenkin siistejä, paitsi, että vessat on harvinaisia  Pari kertaa bussi pysähtyi 7 tunnin matkan aikana. Matka meni puoliksi nukkuessa ja puoliksi katsellen upeita maisemia ; sokeritolppavuoria, palmuja, luolia ja ennen kaikkea sademetsää  Kuala Perliksessä oltiin vähän kuuden jälkeen ja siitä sitten suunnistimme satamaan, joka sijaitsee siis 200 metrin päässä. Ostettiin liput lautalle, joka siis lähtee klo 19.00 (yhteensä 30 ringgiä, eli 6 euroa) ja on perillä klo 20.00. Tavattiin myös siinä odotushallissa ekat suomalaiset reppureissaajat, sellainen tyttötrio Helsingistä. Oikeesti tuntui tosi oudolle puhua suomea jonkun toisen kuin Pertun kanssa  Lauttamatka sujui onneksi ongelmitta, eikä paatti heilunutkaan liikaa. Vihdoinkin perillä kauan odotetulla Langkawi saarella, harmitti vain kun oli pimeää, eikä nähnyt kauniita rantoja tai muuta sellaista mitä nyt tulee mieleen paratiisi saaresta. Otettiin taksi satamasta Pulau Cenangiin (yksi Langkawin rannoista), matkaa 23 km ja hintaa 20 ringgiä (4 euroa). Taksikuski ei sitten tiennyt maidän majapaikkaa, Zacharys Guest Housea, joten pyydettiin, että jättää meidät johonkin ja suunnistamme itse lopun matkaa.. Kysyttiin sitten eräästä paikallisesta kuppilasta neuvoa ja saatiin tietää, että koko majapaikka sijaitsee toisella rannalla :p mutta onneksi vain 10 minuutin taksimatkan päässä  Kello oli jo 21.00 kun viimein päästiin tänne nykyiseen sijaintiimme. Oli nälkä ja väsynyt olo. Onneksi 50 metrin päässä oli intialainen ruokapaikka, joten sinne siis heti ensimmäiseksi syömään. Itse söin kalaa ja riisiä ja Perttu kanaa. Täytyy myöntää, että olen tykästynyt oikein toden teolla täällä ollessa kaikkeen tuliseen ja mausteiseen ruokaan, NAM!

Nyt sitten Perttu jo nukkuu ja itse olen kovasti menossa  Täällä vaan toimii langaton verkko ja se on jokseenkin nopea, joten ei siis ihme jos meinaa jäädä kiinni koneelle. Mutta siis huomenna laitetaan kuvia lisää ja mennään biitsille  kuulumisiin…

Anonyymi kirjoitti...

No huh huh ! Kylläpä työ jaksatte istua noissa busseissa, ihan kauhistuttaa nuo matka-ajat. Teistä on kyllä tullut jo sellaisia kielikuruja,että osatteko enää kohta kotokieltä ollenkaan. Nyt sitten muistakaa pitää huolta käsihygieniasta ja myöskin siitä mitä syötte, ettei tulisi pahempia tauteja enää. Tällä kotosuomessa on pimeää, mutta muutoin lämmintä. Kyllä täälläkin kaivattaisiin aurinkoa,että selvittäisiin taas elolle. Koittakaahan pärjätä ja täältä paljon terkkuja laittelemme.

heippa Heidi&Perttu! Vihdoin kerkesin käydä oikein ajan kanssa lukemassa teidän seikkaluista ja katselemassa kuvia. aivan ihanan näköisiä paikkoja ootte kerennyt kiertää! ja tuota sairastamistakaan ei varmaan voi välttää.. toivottavasti pysytte nyt terveinä! kateeksi käy, sen verran kivalta meno kuulostaa:)