5.11.07

Paiva 38: Phi Phi Leh

Aivan uskomattoman kauniita maisemia nahtiin tanaan..ei voinut muuta kuin huokaista luonnon kauneudesta :) Elikkas siis aamulla herattiin hyvissa ajoin jo klo 7.30. Perttu kavi kahdeksan aikoihin viela hakemassa eiliset pyykit pesulasta, kun illalla vahingossa unohdettiin. Puoli yhdeksan aikoihin oltiin matkatoimiston edessa. Koska ei keretty syomaan aamupalaa niin kaytiin ostamassa viereisesta leipomosta sampylat evaiksi. Mukaan lahti myos yksi pulla ja keksi :) nayttivat niin hyvilta ja olivat viela vasta leivottuja...niin ei voinut vastustaa kiusausta :) Yhdeksalta istuttiin jo sitten kahdeksan muun matkaajan kanssa pitkahanta veneessa. Ensimmainen pysakkimme oli Phi Phi Leh saaren tunnetuin ranta, eli Ma Ya Bay. Tama on siis kuuluisa siita The Beach leffasta. Natit oli nakymat ja eritoten se vesi :) aivan uskomattoman kauniin varista. Smaragdin ja turkoosin sekoitus ja kaikkee silta valilta. Ihmisia oli jonkun verran, varmaan joku 50..ja tama on siis vahan, koska "pahimmillaan" siella voi olla jopa monta sataa turistia. Puolen tunnin jalkeen jatkettiin taas matkaa.

Pysahdyimme snorklailemaan Loh Samah Baylle. Vesi oli todella kirkas ja nahtiin paljon erilaisia kaloja seka kauniita koralleja. Reippaan puolituntisen jalkeen jatkettiin matkaa eraan toisen lahden poukamaan, jossa oli mahdollisuus uida. Snorklaukseen tama ei oikein sopinut, koska lahti oli niin syva. Mutta siis ihan kiva oli uiskennella siina smaragdin varisessa vedessa :) Taman jalkeen nahtiin veneesta kasin Viking Cave ja siita jatkettiin matkaa kohti Phi Phi Donia (eli sama saari, jossa me oleilemme parhaillaan). Kaytiin Monkey Beachilla, ja vaikka nimi antaa kuvan, etta rannalla olisi paljon apinoita niin nahtiin silti vain yksi. Jostain kumman syysta ei jaksanut enaa innostua ottamaan kuvia uteliaasta otuksesta. On sen verran nahty jo apinoita ja ne kaikki nayttaa kuitenkin ihan samanlaisilta. Paitsi tietysti se apina oli kaikista suloisin, jota saatiin pitaa sylissa Krabilla :) Mutta siis talla rannalla pidettiin ruokatauko. Ruokana oli perus riisikasvis -settia, ihan hyvaa sellaista. Matka jatkui taman jalkeen kohti Bamboo Islandia (saarta). Naiden kahden saaren, Phi Phi Donin ja Bamboon, valilla keskella merta pysahdyimme kuitenkin snorklaamaan. Ja voin sanoa, etta tuli kylla ihan avara luonto -fiilikset :) jotain niin kaunista oli taas pinnan alla. Korallit oli hassun muotoisia, aivan kuin sellaisia 2 metrin korkuisia isoja kapyja ja sitten siella valissa kaikenvarisia kaloja...harmittaa kun ei ole kameraa, jotta voisi ottaa vedenalla kuvia ja nayttaa teille...

Taman snorklauksen jalkeen sitten sinne biitsille. Bamboo Islandilla on ranta, joka nailla saarilla sijaitsee. Tooooodella pitka ja juuri sellaista puuterihiekkaa. Ei vaan jaksanut enaa innostua ottamaan aurinkoa saati sitten uimaan kun alettiin olla melko vasyneita paivan temmellyksista. Ja saa oli pilvinen, joten auringonotto tuntui hassulta ajatukselta. Upeiden hiekkarantojen jalkeen jatkettiin matkaa kohti Phi Phi Donia. Ennen kuin paastiin takaisin maihin niin pysahdyttiin viela hetkeksi Shark Pointille. Tassa olisi ollut taas mahdollisuus snorklailuun ja mahdollisuus myos hai -kalojen nakemiseen. Puolet matkalaisista jaksoi menna ahkerasti veteen ja puolet, mukaanlukien meidat, jai vasyneina odottamaan paatille. Ja toisaalta en itse olisi ollut viela henkisesti valmis nakemaan haita :) Juuri kun lahdettiin takaisin kohti satamaa niin alkoi satamaan vetta. Vahan kastuttiin mutta se ei enaa haitannut tassa vaiheessa, kun kuitenkin koko paiva oltiin melkein vedessa vietetty :)

Satamasta oikeastaan mentiin suoraan hostellille ja levattiin hetki. Lahdettiin tanne ydinkeskustaan ja syotiin matkalla paikallisesta katugrillista kaikkea hyvaa :) ja tuli halvaksi. Otettiin ihan makkaraa, kanaa, kevatrulla ja jotain naudanlihaa vartaassa ja juomien kanssa hintaa tuli alle 4 euroa. Nyt sitten olisi tarkoitus kayda varaamassa sukelluskurssi ja mahdollisesti aloitetaan se jo huomenna :) mutta siis siita lisaa sitten huomenna...nyt jatketaan tata honotysta :)